Medicin & sexlyst


Hej:

Jeg er en kvinde på 33 år, som har problemmer med mit sexliv, jeg går til kontrol på Rigshospitalet for behandling af nedsat nyrefunktion
I den forbindelse indtager jeg noget medicin som følger:

Urinsurgigt pille
Blodtrykspille
Eprex

Jeg har med tiden mistet lysten til sex, og jeg har læst at det kan skyldes medicinen, og så selvfølgelig psyken. Men hvad gør jeg, er der en løsning.

Med håb om et svar

T



Hej T

Ja så vidt jeg husker har blodtrykssænkende medicin det med at tage sexlysten. Men nu hvor du går på Rigshospitalet - så sig det til lægen. Rigshospitalet har jo en sexologisk klinik, og spørg om du ikke kan komme over og snakke med dem der.

Du skal være velkommen til at skrive igen.

Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG

PSYKE & SEX



Psyke & Sex

SEXOLOGISK KLINIK - Midtjylland

PSYKE & SEX DEBAT


Rigshospitalets sexologiske klinik

Lægemiddelkataloget online

Sex og medicin - når lægemidler påvirker lysten
(Netdoktor.dk)

Ebbe Scheel Krüger om SSRI og lykkepiller





PSYKE & SEX

Printervenlig side

PER HOLM KNUDSEN PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG

Ekstra interne søgeord: bivirkninger, ulyst
Senest opdateret 10. august 2016